سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[پیمان] دوستی را نگه دار، گرچه دیگری آن را نگه ندارد . [امام علی علیه السلام]
بشنو این نی چون حکایت می کند
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» سوالاتی که غالبا مطرح میشوند (به روز شده)

س : سلام من اولین بار هست که اینجا اومدم. راستش با خوندن مطالبتون یه سوال برام ایجاد شد خواب جزء نیاز بشر هست اصلا خدا خواب رو برای استراحت بدن گذاشته تا با تجدید نیرو ی دوباره زندگی رو شروع کنه خوب چرا روند اصلی خواب رو بهم بزنیم سعی در بیدار بودن(آگاهی داشتن)بکنیم؟! فکر نمیکنید که اینطوری آرامشی که باید از خواب بدست بیارید دچار تغییر میکنید؟

پ :سلام. اول از همه باید این واقعیت رو بیان کرد. انسان موقع خواب در واقع بدنش میخوابه و ما به طور طبیعی از بدنمون خارج میشیم مثلا ممکنه به جاهای مختلف بریم و یا بالای بدنمون به حالت شناور بمونیم که این کالبد اختری ماست. پس با آگاه شدن در واقع این فرصت را پیدا میکنیم که آگاهانه اقدام به عمل کنیم. در واقع با خوابیدن بدن هست که ما فرصت جدا شدن از بدنمون را پیدا میکنیم که اون چیزی که جدا میشه همون کالبد اختری ماست. وقتی بدن میخوابه کالبد اختری به حالت آزاد در بدن قرار میگیره که ممکنه خارج بشه و ممکنه نشه و یا در بالای بدن شناور بمونه ولی در هر حال بدن ما به محض قرار گرفتن در حالت خواب شروع به جذب انرژی و بازسازی و تجدید نیرو میکنه که همون طور که شما گفتید برای از سر گیری فعالیتهای روزمره ضروریه و ما کسی را پیدا نمیکنیم که پس از مثلا ۳ روز نخوابیدن بتونه ۲ رو در ۲ ضرب کنه و چنان شیفته خواب میشه که حاضره هرکاری بکنه ولی بخوابه. کسانی که در حال خواب دیدن در رویا بیدار میشن و از اینکه خواب میبینن آگاهی پیدا میکنند پس از بیدارشدن از خواب به جای اینکه حالت ضعف یا هر نوع کمبود در خواب رو احساس کنند بسیار سرحال و شاداب هستن و از اینکه چنین تجربه ای داشتن احساس خوشحالی میکنند. معمولا این سوال رو کسانی میپرسند که واقعا درباره این مسئله فکر میکنن و در حال تصمیم گرفتن برای انجام این کار میباشند.

question2

س : سلام. اینجا یه ذره برام مبهمه.آخه من اصلا خواب نمیبینم؛اگه هم ببینم اصلا یادم نمیاد که خواب دیدم؟

پ :هیچ انسانی نیست که خواب نبینه. در واقع به دلیل اینکه اکثر خوابهامون رو به یاد نمیاریم این اندیشه در ما قوت میگیره که اصلا خواب نمیبینیم یا کم خواب میبینیم. ما در طول شب شاید بیش از ده بار خواب ببینیم. ولی واقعیت اینکه حافظه خواب ما بسیار کوتاه مدت هست، و نیاز به این داره که سریعا پس از بیداری یادآوری بشه، باعث میشه ما اکثریت خوابهامون یادمون نباشه و فقط به صورت یه تصویر مبهم و تیره و تار در ذهنمون نمود کنه. دوستانی که نوشته های قبلی رو خوندن "چرا ما اکثر خوابهامون یادمون نیست؟" میدونن که برای رفع این مشکل میبایست پس از بیداری سعی در به یاد آوری خوابهاشون بکنن و اونها رو توی دفترچه ای که ما اسم اون را دفترخواب میگذاریم بنویسن. این کار باعث میشه ما یاد بگیریم چطوری خوابهامون رو به یاد بیاریم و بتونیم پس از چند مدت تمرین به جایی برسیم که بتونیم اکثریت خوابهامون رو به یاد بیاریم. در ضمن اینو بگم مزیت دیگه اینکار تقویت حافظه تصویری است.

question3

س : سلام ؛مطالب مفید و جالبیه؛من همیشه تنها سوالی که در مورد خواب داشتم این بوده که کدومشون تعبیر می شه کدومشون یه خواب سر کاریه؟

پ :همه خوابها قابل تعبیر هستن. بستگی به این داره که از چه دسته ای باشند. حتی بی معنی ترین خوابها میتونه به شما در شناخت خودتون کمک کنه. یه سری عناصر در خواب هستند که بین همه انسانها تقریبا مشترک هستند و یک معنی دارند. مثلا کلاغ برای ما سمبل خبر بد و بدشانسیه. ما میتونیم با تشخیص این عناصر یاد بگیریم که چطور خوابهامون رو تعبیر کنیم. فقط به کمی تمرین نیاز داره. میتوان با شناختن عناصر خواب که میتونن ریشه گرفته از فرهنگمون باشن خوابهامون رو تعبیر کنیم.

question4

س : سلام. راستی خیلی جالبه که راجع به خواب می نویسی.فقط می خواستم ببینم که مگه اراده ی آدم تو خواب دسته خودشه؟

پ :بله صحیحه. اراده انسان دست خودشه ولی انسان در انجام هر کاری میتونه آگاه باشه و میتونه نباشه. شاید کسی در حال سیگار کشیدن باشه. این انسان میدونه داره سیگار میکشه ولی بهش آگاه نیست. تا وقتی آگاه نشه نمیتونه احمقانه بودن کارش رو حس کنه و اینکه اون میتونه بین کشیدن و نکشیدن سیگار انتخاب کنه و دیگه برده نباشه. کسی که داره خواب میبینه شاید بدونه که داره خواب میبینه ولی آگاه نیست پس نمیتونه در خواب انتخاب کنه و در نتیجه نمیتونه اراده اش رو اعمال کنه. ولی این قابلیت هیچگاه از بین نمیره و ما در هر مرحله از زندگی که باشیم میتونیم به این قابلیت دست پیدا کنیم. پس ما با آگاهی از خواب دیدن میتونیم از مجرای خواب خارج بشیم و دیگه به خواب دیدن که مساوی با عدم آگاهیه ادامه ندیم.

question5

س : سلام. من وقتی خواب می بینم می دونم که خوابم ومی دونم که من خودم هستم و در خواب می تونم هر کاری را که دلم می خواد انجام بدم. ولی بعضی وقتا که می دونم خوابم و همه چی داره خوب پیش می ره ولی یه لحظه همه چی محو میشه ولی ممکنه دوباره بتونم وضع را مثل اولش بکنم ولی اغلب همه چی به هم می خوره و شاید حتی از خواب هم بیدار شدم! چی کار کنم که تا آخر خوابم واضح بمونه؟

پ :سلام. از اینکه تا این مرحله رسیدید نشون میده که علاقه بسیار شدیدی دارید و بسیار فرد آگاهی هستید. دلایل بسیاری هست که شما این حالت براتون پیش میاد ولی بهرحال مهم نیست. هر فرد تازه کاری( وقتی میگم تازه کار حتی کسی که مثلا ۱ ساله در اینباره تمرین کرده میتونه تازه کار باشه) در ابتدای کار نیاز به تمرین و تجربه بیشتر داره. ممکنه اولین بار فقط به مدت چند ثانیه آگاه موندید و یا بیدار شدید و یا از خواب بیدار شدید. این یه روند طبیعیه. ابتدا یکی از واقعیات خواب رو بگم. چون محتویات خواب به سرعت در حال تغییره و در حالی که در یک محیط هستید غالبا اون محیط عوض میشه این عوض شدن باعث میشه شما فکر کنید همه چی محو شده و شما دارید آگاهی رو از دست میدید. ولی شاید اون محیط عوض بشه ولی شما هنوز آگاهیتون رو از دست ندادید و هیجان ناشی از این رویداد و ناراحتی شما از اینکه مبادا آگاهیتون رو از دست بدید باعث میشه شما از اون حالت خارج بشید و به دست خودتون آگاهیتون رو از دست بدید. یکی از حالاتی که خیلی پیش میاد بیدار شدن کاذب از خوابه که شما پس از اینکه آگاهیتون رو از دست دادید فکر میکنید که از خواب پا شدید حتی ممکنه از تخت پاشید و ابراز ناراحتی بکنید درحالی که شما هنوز در خواب هستید. این حالت هم راه حل داره. راه حلش اینه که از این حالت آگاه بشید و سعی کنید سریعا قضاوت نکنید. اگه این حالت پیش اومد محیط رو بررسی کنید تا دوباره آگاهی پیدا کنید. سه روش برای از دست ندادن آگاهی به محض محو شدن محیط خواب وجود داره که شما میتونید یکی از اونها رو که برای شما اثر گذار بوده استفاده کنید. روش اول که پیشنهاد میکنم اینه که به محض اینکه دیدید همه چی در حال محو شدنه اینه که دور خودتون بچرخید. دستاتون رو به دو طرف باز کنید و تا جایی به چرخش ادامه بدید که محیط اطرافتون دوباره به وضوح و ثبات قبلیش برگرده. روش دوم اینه که به محض رخ دادن حالت محو و از دست دادن آگاهی به یک نقطه خیره بشید اگر دیدید که وضعیت دوباره به حالت مناسب قبل برگشته شما به هدفتون رسیدید ولی اگر دیدید که محو شدن ادامه پیدا کرد از این روش دست بکشید و روش بعدی رو که میگم امتحان کنید. روش سوم که توسط کارلوس کاستاندا گفته شده (یکی از آموزشهای دون خوان به کارلوس کاستاندا) اینه که در صورت پیش آمدن حالت محو تصویر و از دست دادن آگاهی به کف دستهاتون خیره بشید. کاملا به اونها خیره بشید و پس از مدتی وقتی تصویر محیط خواب به حالت مناسب قبل برگشت از این کار دست بکشید. در ضمن این کارها خیلی موثره که تمرین تنفس انجام بدید. قبل از خواب به تعداد مشخصی (هرمقدار که برای شما راحتتر و مناسبتره) مثلا ۲۰ عدد دم و باز دم عمیق که توسط شکم انجام بگیره یعنی برای تنفس از سینه استفاده نکنید بلکه از شکم استفاده کرده و بتونید بالا و پایین اومدن اونو ببینید انجام بدید. این کار باعث میشه شما بدنتون آرامش کامل داشته باشه و در هنگام آگاهی و بیداری در خواب تسلط و انرژی کافی داشته باشید و بتونید به مرور، زمان بودن در دنیای رویا را افزایش بدید.

question6

س : زمانی که فردی در اتاق جراحی بیهوش می شود به نظر شما آن زمان روح انسان کجا می رود؟ چون (به نظر من) در آن لحظه آدم اصلاْ خواب نمی بیند.

پ :اول از همه یه مسئله رو باید روشن کنم. روح چیزی نیست که بشه دربارش حرف زد چه برسه به اینکه بخواهیم وجود اون رو به طوری محدود کنیم و جایی برای اون تعریف کنیم. کالبدی که در واقع ما با اون خواب میبینیم و از اون به اشتباه روح تعبیر میکنیم کالبد اختری ماست. کالبد اختری در واقع درون بدن فیزیکی ما جای داره وتوسط یک شی ریسمان مانند به بدن ما متصل است. حالا اگر بدن انسان در بیهوشی به سر ببره بسته به اون انسان و میزان انرژی، کالبد اختری اون میتونه یا در بدن بمونه و یا بالای بدن شناور باشه و یا در مواقعی نظاره گر عمل جراحی خودش باشه و بدن فیزیکی خودش رو روی تخت عمل جراحی ببینه درحالی که خودش اون بیرون نظاره گر اوضاعه. من در مطالب قبلی گفتم که ما حتی اگه خواب ببینیم اکثرش رو به یاد نخواهیم آورد چون حافظه خواب با بیدار شدن اکثریتش پاک میشه و ما بیشتر خوابها رو از یاد میبریم و حتی در برخی موارد کل خوابها که در این حالت شخص ممکنه فکر کنه که اصلا خواب نمیبینه. در ضمن مواد بیهوشی روی آگاهی انسان تاثیر میگذارن و کنترل آگاهی و آگاه شدن به وضع ممکنه سخت و یا غیر ممکن بشه. حالتهایی که دانشمندان غربی به اون تجربیات نزدیک به مرگ (Near Death Experiences) میگن اکثریتش در حالت بیهوشی و در اتاق عمل رخ میده و یا در هنگام تصادف و پیش آمدن حادثه ای برای شخص و بیمار در حالی که از جسد فیزیکیش آگاهی نداره و هیچگونه دردی رو حس نمیکنه ممکنه حتی به صورت کامل عمل جراحیش رو شاهد باشه. در انسانهای بی ایمان و فاقد تفکر معنوی و کسانی که زندگی مادی یگانه امید آنهاست کمتر چنین حالاتی برای آنها پیش میاد مگر اینکه کسی به آنها کمک کنه تا چنین حالاتی رو تجربه کنند. ارواح متعالی احساسی به اسم نفرت و دشمنی ندارن و اگر در کسی امید هدایت ببینند به اون کمک میکنند تا از انسان بودنش و از اینکه پس از مرگ زندگیی هست آگاه بشه.

question7

س : چه کارهایی را میتوانیم وقتی که از خواب بودنمان آگاهی پیدا کردیم انجام دهیم؟

پ :این بستگی به خود شما داره. شما میتونید به همه جا پرواز کنید. هر چیزی رو که بخواهید بسازید. قدرت زیادی پیدا کنید و یک کوه را جابجا کنید. یا ممکنه بخواهید به دنبال معنویت باشید و درسهای خواب را به خاطر بسپارید. پیدا کردن یک استاد معنوی و فراگرفتن دانشهایی که در هیچ جای این کره خاکی وجود ندارد٬ دانشهای باستانی و دستورات برای پیشرفت بیشتر در خواب میتواند گوشه ای از کارهایی باشد که میتوانید انجام دهید. با خیلی ها برخورد کرده ام که میگویند چه فایده ای دارد از خواب بودنمان آگاه باشیم؟ میتوان به جاهای مختلف در دنیای اختری سفر کرد و با انسانهای دیگری که از خواب آگاه شده اند آشنا شد و یا با سایر موجوداتی که ما از آنها اطلاعی نداریم ارتباط برقرار کرد. در ابتدای کار برای آگاهی درخواب با مشکلات زیادی برخورد خواهید کرد از جمله موجودات منفی و پست که سعی میکنند مانع از آگاه شدن شما شوند و هرگونه پیشرفت معنوی را برای شما سخت میکنند ولی با پشتکار و تلاش این موجودات از سر راه شما کنار میروند در واقع قدرت آنها دیگر نمیتواند مانع شما شود. در این راه از خدا صادقانه بخواهید شما را کمک کند و موفقیت شما حتمی است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سعید عبدلی ( شنبه 86/4/23 :: ساعت 12:56 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

عزاداری از سنت های پیامبر اکرم (ص) است
سعادت ابدی در گرو اشک و عزاداری بر سیدالشهدا علیه السلام
سبک زندگی قرآنی امام حسین (علیه السلام)
یاران امام حسین (ع) الگوی یاران امام مهدی (عج)
آیا شیطان به دست حضرت مهدی علیه السلام کشته خواهد شد؟
ارزش اشک و عزا بر مصائب اهل بیت علیهم السلام
پیوستگان و رهاکنندگان امام حسین علیه السلام
امام حسین علیه السلام در آیینه زیارت
پیروان مسیح بر قوم یهود تا روز قیامت برترند!
نگاهی به شخصیت جهانی امام حسین «علیه السلام»
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 117
>> بازدید دیروز: 189
>> مجموع بازدیدها: 1331751
» درباره من

بشنو این نی چون حکایت می کند

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دینی و مذهبی[871] . عشق[360] . آشنایی با عرفا[116] . جدایی از فرهنگ[114] . موسیقی[66] . داستانک[2] . موعود . واژگان کلیدی: بیت المال . صحابی . عدالت . جزیه . جنایات جنگ . حقوق بشردوستانه . حکومت . خراج . علی علیه‏السلام . لبنان . مالیات . مصرف . مقاله . منّ و فداء . ادیان . اسرای جنگی . اعلان جنگ . انصاری . ایران . تقریب مذاهب . جابر .
» آرشیو مطالب
نوشته های شهریور85
نوشته های مهر 85
نوشته زمستان85
نوشته های بهار 86
نوشته های تابستان 86
نوشته های پاییز 86
نوشته های زمستان 86
نوشته های بهار87
نوشته های تابستان 87
نوشته های پاییز 87
نوشته های زمستان87
نوشته های بهار88
نوشته های پاییز88
متفرقه
نوشته های بهار89
نوشته های تابستان 89
مرداد 1389
نوشته های شهریور 89
نوشته های مهر 89
آبان 89
آذر 89
نوشته های دی 89
نوشته های بهمن 89
نوشته های اسفند 89
نوشته های اردیبهشت 90
نوشته های خرداد90
نوشته های تیر 90
نوشته های مرداد90
نوشته های شهریور90
نوشته های مهر 90
نوشته های تیر 90
نوشته های مرداد 90
نوشته های مهر 90
نوشته های آبان 90
نوشته های آذر 90
نوشته های دی 90
نوشته های بهمن 90
نوشته های اسفند90
نوشته های فروردین 91
نوشته های اردیبهشت91
نوشته های خرداد91
نوشته های تیرماه 91
نوشته های مرداد ماه 91
نوشته های شهریور ماه91
نوشته های مهر91
نوشته های آبان 91
نوشته های آذرماه91
نوشته های دی ماه 91
نوشته های بهمن ماه91
نوشته های بهار92
نوشته های تیر92
نوشته های مرداد92
نوشته های شهریور92
نوشته های مهر92
نوشته های آبان92
نوشته های آذر92
نوشته های دی ماه92
نوشته های بهمن ماه92
نوشته های فروردین ماه 93
نوشته های اردیبهشت ماه 93
نوشته های خردادماه 93
نوشته های تیر ماه 93
نوشته های مرداد ماه 93
نوشته های شهریورماه93
نوشته های مهرماه 93
نوشته های آبان ماه 93
نوشته های آذرماه 93
نوشته های دیماه 93
نوشته های بهمن ماه 93
نوشته های اسفند ماه 93
نوشته های فروردین ماه 94
نوشته های اردیبهشت ماه94
نوشته های خرداد ماه 94
نوشته های تیرماه 94
نوشته های مرداد ماه 94
نوشته های شهریورماه94
نوشته های مهرماه94
نوشته های آبان ماه94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
پیام شهید -وبگاه شهید سید علی سعادت میرقدیم
دانشجو
(( همیشه با تو ))
همراه با چهارده معصوم (علیهم السلام )ویاران-پارسی بلاگ
بر بلندای کوه بیل
گل رازقی
نقاشخونه
قعله
hamidsportcars
ir-software
آشفته حال
بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن
سرباز ولایت
مهندس محی الدین اله دادی
گل باغ آشنایی
...عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
وبلاگ عقل وعاقل شمارادعوت میکند(بخوانیدوبحث کنیدانگاه قبول کنید)
بهارانه
*تنهایی من*
بلوچستان
تیشرت و شلوارک لاغری
اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی
کشکول
قدم بر چشم
سه ثانیه سکوت
نگارستان خیال
گنجدونی
بهارانه
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
نگاهی نو به مشاوره
طب سنتی@
سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام
اکبر پایندان
Mystery
ermia............
پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ...
اسیرعشق
چشمـــه ســـار رحمــت
||*^ــــ^*|| diafeh ||*^ــــ^ *||
کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب
جلال حاتمی - حسابداری و حسابرسی
بهانه
صراط مستقیم
تــپــش ِ یکــ رویا
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
سلحشوران
گیاه پزشکی 92
مقبلی جیرفتی
تنهایی افتاب
طراوت باران
تنهایی......!!!!!!
تنهای93
سارا احمدی
فروشگاه جهیزیه و لوازم آشپزخانه فدک1
.: شهر عشق :.
تا شقایق هست زندگی اجبار است .
ماتاآخرایستاده ایم
هدهد
گیسو کمند
.-~·*’?¨¯`·¸ دوازده امام طزرجان¸·`¯¨?’*·~-.
صحبت دل ودیده
دانلود فایل های فارسی
محقق دانشگاه
ارمغان تنهایی
* مالک *
******ali pishtaz******
فرشته پاک دل
شهیدباکری میاندوآب
محمدمبین احسانی نیا
کوثر ولایت
سرزمین رویا
دل نوشته
فرمانده آسمانی من
ایران
یاس دانلود
من.تو.خدا
محمدرضا جعفربگلو
سه قدم مانده به....
راز نوشته بی نشانه
یامهدی
#*ReZa GhOcCh AnN eJhAd*#(گوچـی جـــون )
امام خمینی(ره)وجوان امروز
فیلم و مردم
پیکو پیکس | منبع عکس
پلاک صفر
قـــ❤ــلـــــب هـــــای آبـــــی انــ❤ـــاری
اسیرعشق
دل پرخاطره
* عاشقانه ای برای تو *
farajbabaii
ارواحنا فداک یا زینب
مشکات نور الله
دار funny....
mystery
انجام پروژه های دانشجویی برای دانشجویان کنترل
گل یا پوچ؟2
پسران علوی - دختران فاطمی
تلخی روزگار....
اصلاحات
گل خشک
نت سرای الماس
دنیا
دل پر خاطره
عمو همه چی دان
هرکس منتظر است...
سلام محب برمحبان حسین (ع)
ادامس خسته من elahe
دهکده کوچک ما
love
تقدیم به کسی که باور نکرد دوستش دارم
گروه اینترنتی جرقه داتکو
مدوزیبایی
من،منم.من مثل هیچکس نیستم
Tarranome Ziba
پاتوق دختر و پسرای ایرونی
اسرا
راه زنده،راه عشق
وبلاگ رسمی محسن نصیری(هامون)(شاعر و نویسنده)
وب سایت شخصی یاسین گمرکی
حسام الدین شفیعیان
عکسهای سریال افسانه دونگ یی
ܓ✿ دنـیــــاﮮ مـــــــن
Hunter
حسام الدین شفیعیان
دهکده علم و فناوری
اسیرعشق
دختر باحال
*دلم برای چمران تنگ شده.*
♥تاریکی♡
به یادتم
باز باران با محرم
تنهایی ..............
دوستانه
هرچه می خواهد دل تنگم میذارم
زندگی
نیلوفر مرداب
فقط طنزوخنده
تینا!!!!
شیاطین سرخ
my love#me
سرزمین خنگا
احکام تقلید
•.ღ♥ فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی ♥ღ.•
فوتسال بخش جنت (جنت شهر )
حقیقت صراط
...دیگه حسی نمونده
زیر اسمان غربت
شهید علی محسنی وطن
سکوت(فریاد)
عاشقانه ها
خودمو خدا تنها
دانستنی های جالب
ermia............
حجاب ایرانی
عرفان وادب
دل خسته
عاشقانه های من ومحمد
هر چه میخواهد دله تنگت بگو . . .
sharareh atashin
mehrabani
khoshbakhti
______>>>>_____همیشگی هااا____»»»»»_____>>>>
دخترونه
قلبی خسته ازتپیدن
عشـ۩ـق یـ۩ـعنی یـ۩ـه پــ۩ـلاک......
تینا
مذهب عشق
مناجات با عشق
داستان زندگی من
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
عاشق فوتبال
کشکول
حاج آقا مسئلةٌ
صدا آشنا
کد بانوی ایرانی
اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار
« یا مهدی ادرکنی »
وبلاگ تخصصی کامپیوتر - شبکه - نرم افزار
::::: نـو ر و ز :::::
توکای شهر خاموش

.: اخـبـار فـنـاوری .:
Biology Home
شــــــــــــــهــــدای هــــــــــــــســـتــه ایـــــــــــــ
مثبت گرا
تک آندروید
امروز
دانستنی / سرگرمی / دانلود
°°FoReVEr••
مطلع الفجر
سنگر بندگی
تعصبی ام به نام علی .ع.
تنهایی.......
دلـــــــشــــــــکســـــته
عاشقانه
nilo
هر چی هر چی
vida
دلمه پیچ, دستگاه دلمه پیچ Dolmer
هسته گیر آلبالو
آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست
عکس های جالب و متحرک
مرکز استثنایی متوسطه حرفه ای تلاشگران بیرجند
دیجی بازار
نمونه سوالات متوسطه و پیش دانشگاهی و کارشناسی ارشد
bakhtiyari20
زنگ تفریح
گلچین اینترنتی
روستای اصفهانکلاته
پایه عکاسی مونوپاد و ریموت شاتر بلوتوث
سرور
عاطفانه
کنج دل🩶
سلام
بخور زار
اشک شور
منتظران

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان





































































































» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب