بهائیان می گویند: هیچگاه فیض الاهی بریده نخواهد شد و دست خدا بسته نمی گردد و خدا و مظاهر امر، مجبور به شریعتی مخصوص و ترویج از شرع خاص نیستند، از این رو، بحث از خاتمیت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم منتفی است.
چه کسی گفته فیض الاهی قطع می شده، می شه یا خواهد شد، این سخن، کلام شیعه است. یکی از راه های اثبات حیات امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، همین است، چرا که خدا هیچ گاه زمین را از حجت خالی نمی کند.
ولی باید دانست که لازمه دوام و پیوستگی فیض خدای سبحان، شریعتی تازه آن هم مطابق با خواسته های مردمی هوا پرست و خیالات این و آن نیست.
همانگونه که بهائیان معتقدند که شریعت اسلام برای مدت هزار و دویست سال باقی بوده و شریعت بهاء به خیال آنان و به حسب گفته میرزا حسینعلی برای مدت هزار سال باقی خواهد بود و اینگونه فیض الاهی قطع و بریده نمی شود و دست خدا بسته نمی گردد، از این پس نیز با باقی بودن شریعت اسلام برای مدت بیشتر از دوازده قرن چنین انقطاع و بریدگی ای لازم نمی آید و دست برای هدایت بشر، خدا بسته نخواهد شد؛ چرا که وقتی شریعتی اقتضای باقی بودن آن به به مدت دوازده قرن را داشت، می تواند اقتضای بیشتر از آن را هم داشته باشد و این بستگی به خدای سبحان دارد که برای هر شریعتی چگونه مقدر کرده باشد.
بله مقتضای بریده نشدن فیض الاهی در زمینه تشریع فقط در این است که هرگز خدای سبحان، مردم را خود سر و بی قانون و شریعت نگذارد، نه اینکه مثلا هر روز و هر ساعت شریعتی را بفرستد و پیامبری را مبعوث فرماید، چنانکه از مقتضای فیض الاهی و توانمندی او این است که اگر خواست رابطه اش با بشر قطع نشود، باید بعثت خاتم الانبیاء حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم را مناسب با مقتضیات همه زمانها و شریعتی همیشگی قرار دهد، همانگونه که چنین نیز کرده است و دین اسلام تا به امروز در برابر هیچ یک از خواسته های بشر ناتوان و بی پاسخ نبوده و نیست.
و باید دانست، همچنان که خدا و مظاهر امر مجبور به شریعتی خاص و ترویج آن نیستند، مجبور به نسخ شریعتی نیز نخواهند بود…