سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترین کارها نزد خداوند، شتاب دربه جا آوردن نماز در اوّلِ وقتش است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
بشنو این نی چون حکایت می کند
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» سید خلیل علی نژاد،آن دوست مهربان...

«خلیل،آن دوست مهربان برای همه،یکدل با همه دلها و هم نفس با همه نگاه های خوب،آن معنی شیوا و پر جذبه که امروز می زیست،اما دل به جغرافیای معنوی دیگری داشت.جغرافیای عشق و جنون که انگار امروز چیزی جز غبار ستوران برخاسته از سم ستوران پر پرخاش از آن بر جای نمانده است.سواران و ستورانی که با نام عشق به مصاف مهر می روند و به جای روشنایی و نور،غبار و تاریکی از خود بر جای می گذارند.

خلیل دو منظر داشت : سالکی پر دوام و پر قوام از تبار یارستان که خود را طالبان راه حقیقت می دانند و دیگری مغنی و نغمه سرای وادی عشق و مهر و فرزانگی،می دانم که این دو منظر در وجود او به یگانگی رسیده بود.ترنم دلشدگان وادی دوست او را در نوجوانی به سوی خود کشید و به سوی تنبور،این ساز برجای مانده از نیاکان،ساز مقدس و پر جذبه و پر رمز و راز.راهی کوه ها و کومه ها و زیارتگاه ها شد تا مگر جنبه های پنهان و سحر انگیز آوازها و کلامهای جویندگان و راهیان راه حقیقت را دریابند.به پردیور رفت،درنگ کرد : این سوی یا آن سوی پل؟! به یاران پیوست.دردهای شاه خوشین لرستانی،سلطان اسماق برزنجه ای،بابا یادگار،بابا نااووس،بابا جلیل و دیگر اکابر ناحیه سحرانگیز اورامان را نوشید.و به تنبور،این ساز جلالی که میرفت سخیف و خوار شود،اعتباری روزافزون بخشید.اعتباری که هم از نیاکانش به ارث رسیده بود و هم به دانشکده ی موسیقی رفت.نمی دانم برای چه؟!چه قدر کوچک است این دانشکده ی موسیقی در مقابل بزرگی مدارس مهر اورامان و بزرگی خنیاگران نغمه سرای عشق و فرزانگی در کوهستان های سرد کردستان که به اکسیر عشق یاران در کومه های جمع گرم می شد،چنان گرم و گداخته که گاه شعله های آتش و ذغال های گداخته ی اجاق،راه تسلیم می سپردند.مدرسه ی عشق آنجا بود که خلیل آن را دریافت.دوست را دریافت.مهر را و تغنی را و خنیاگری را.او توانست در این سالها مجموعه ی عظیمی از نغمه ها،حکایتها،رویاها و مقامها را دریابد.از مجموعه ی عاستادان و پیران و مرشدان توشه برچیند و بسیاری از رشته های به هم ناپیوسته ی موسیقی،ادبیات،اعتقادات و رویاهای پراکنده پیروان حقیقت در جبال پر وهم اورامان را به هم پیوند زند.این پیوند هم در قلمرو مقابله نسخه های نامه سرانجام،این یادگار آیینی یارستان بود، و هم در قلمروی تکه های جدا افتاده و پرتاب شده به این سوی و آن سوی از مقامهای تنبور و کلامهای آیینی و هم در قلمروی ساخت و ساز تنبور،کوکها،دستان بندی و شیوه های اجرایی آن.او برای پژوهندگان عرصه های دوستی و معرفت و خنیاگری یک منبع استوار و غیرقابل انکار شده بود،اما هنوز جستجوگر بود.حیف!!!حیف از آن بنیاد استوار ،حیف از آن نگاه استوار و حیف از آن همه پی جویی و جستجو!همه رفت.همه بر باد شد.همه سوخت و همه خاکستر شد.او در آتشی سوخت که نیاکان و یارانش آن را در هنگامه ی وجد و شور و جذبه به سخره می گرفتند و به سان لعبتکی فروزان و آتشین،لیک پاک و مقدس و سحر آمیز ،بر زبان و دهان و تن و جان می گذاشتند و بر آن بوسه می زدند تا مگر خود را از آتش سوزاننده تر درون رها سازند!

خلیل رهسپاره بود و زندگی در گرو عشق و مهر آوازه و نغمه و آیینه گذاشته بود.کسی که در گردباد عشق و شور و جنون گرفتار آید،راه خلاص ندارد.خلیل از آتش برآمد،خود آتش بود و سرانجام در آتش فرو شد!»

                                               

                                                         



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سعید عبدلی ( سه شنبه 86/3/22 :: ساعت 10:36 صبح )
»» فرض مجهول

 

چیست گیتی؟محفلی با قیل و قال آمیخته

ذره هایی از وجود با زوال آمیخته

این تلاش آرزوآمیز هستی نام چیست؟

خواب بی تعبیرگنگی با خیال آمیخته

وین گنه آلوده کردار پر از تشویش چیست؟

اشتیاق لذ تی با انفعال آمیخته

چیست این مخلوق لا یشعر که دارد شوق فیض؟

یک جهان نقصان به یک ارزن کمال آمیخته

قهر و مهر بی دلیل روزگار سفله چیست؟

زشت خویی های با غنج و دلال آمیخته

این همه کاوش برای درک ابهامات چیست؟

فرض مجهولی به سودای محال آمیخته

هردم از بهر دمی دیگر که گردد زندگی

وه چه عزتها که باصدها سوال آمیخته!

سلام به دوستان عزیز, با نام او دوستی را آغاز می کنم

این شعر مقدمه ای بود بر شروع موضوع این بلاگ که در مورد آشنایی باعقاید و آداب و رسوم دینی اهل حق خواهد بود. امیدوارم با نظرات شما در این راه موفق باشم



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سعید عبدلی ( سه شنبه 86/3/22 :: ساعت 10:31 صبح )
»» پیدایش فرقه اهل حق و موسس آن

در مورد آغاز پیدایش اهل حق و موسس اصلی آن عقیده واحدی وجود ندارد. به طوری که بعضی اعلام میدارند که اهل حق از زمان عالم الست وجود داشته و موسس آن خداوند میباشد. و بعضی دیگر بیان میدارند که حضرت علی (ع) موسس آن بوده و عده ای دیگر بر این نظرند که بنیان گذار اصلی اهل حق بهلول ماهی از شاگردان امام جعفر صادق (ع) میباشد .و عده ای دیگر موسس اصلی اهل حق را سلطان اسحاق میدانند . که در این مورد با مردم اهل حق در استان کرمانشاه گفتگوهایی شده است.که در ذیل آورده شده است:

مرحوم سید قاسم افضلی از مشاهیر و صاحب نظران اهل حق در مقاله ای که در دایره المعارف تشیع جلد سوم آورده شده است در این مورد چنین بیان کرده اند:

طبق نوشته هایی مستند اهل حق از قبیل دفتر مینوی یا رستان به نالم سر انجام یا پردیوری در قرن چهارم هجری شخصی بنام مبارک شاه ملقب به شاه خوشین (با ضم خ و فتح واو خوانده شود)که عنوان سلطان طریقت را داشت در بلوران از توابع استانه لرستان با جمعی از پیروان خود موسوم به نهصد غلامان زندگی میکرده است. چهار نفر از آنان به اسامی کاکاردا     چلوی   میی زر  شهریار که به چهار تنان زمان خوشین معروفند و دارای کلامی به زبان فارسی و کردی منظوم میباشند وعده فرموده بود که پس از رحلت روح ذاتی شاه خوشین بوجود و جسم شخصی بنام سلطان صحاک که سلطان اسحق هم گویند تجلی ذاتی خواهد نمود و روز رحلت شاه خوشین تا زمان خلقت سلطان یکصد سال طبق کلامش به طول انجامیده است .

ادامه دارد..........

اگر شما علی را حق میدانید ما هم اهل حقیم.

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سعید عبدلی ( سه شنبه 86/3/22 :: ساعت 10:30 صبح )
»» مقام حضرت علی (ع) در نزد مردم اهل حق

مرحوم سید قاسم افضلی در کتاب دایره المعارف تشییع جلد سوم در مورد مقام حضرت علی (ع) در نزد اهل حق چنین بیان داشته اند:

"یارستان و اهل حق های واقعی هیچگاه حضرت علی (ع) را خدانمی دانند و آنچه مسلم و مشخص است نسبت هایی که به اهل حق به عنوان علی اللهی بودن داده اند و یا در بعضی کتب و مقاله ها علی اللهی را شعبه ای از اهل حق می دانندخلاف محض است و خط اهل حق یارستانی کاملا از علی اللهی دوراست زیرا حضرت علی بن ابیطالب که فقرای اهل حق به او عشق می ورزندو آنچه در کلام سرانجام کتاب یارستان حکایت دارد اهل حق بایستی برای پیروان مومن و پاکباخته حضرت علی (ع) و عرفای گرانقدرش ارزش قایل شوند و کلام زیادی درباره مولا علی (ع) در دفاتر به چشم میخورد در این صورت مردم اهل حق بزرگترین و بالاترین الهام گیرنده کتب ذاتی علی (ع) هستند که می گویند علی خدا نیست اما از خدا جدا نیست."

 

علی تجلی ذات خداست و اوست که در هر دوره و عصری ظهور کرده و در جسم پاکان و مقدسان از اهل حق تجلی می کند.( از کتاب فرهنگ فرق اسلامی )



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سعید عبدلی ( سه شنبه 86/3/22 :: ساعت 10:29 صبح )
»» فضیلت ذکر

خداوند می فرماید:

فَاذْکُرُونِی أَذْکُرْکُمْ وَاشْکُرُوا لِی وَلَا تَکْفُرُونِ
(سوره البقره آیه: 152 )

پس یاد کنید مرا تا یاد کنم شما را و شکر کنید مرا و نا شکری من نکنید.

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا اذْکُرُوا اللَّهَ ذِکْرًا کَثِیرًا
(سوره الأحزاب آیه: 41)

ای کسانیکه ایمان آورده اید، خدا را ذکر کنید، ذکر کردن بسیار.

وَالذَّاکِرِینَ اللَّهَ کَثِیرًا وَالذَّاکِرَاتِ أَعَدَّ اللَّهُ لَهُمْ مَغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِیمًا
سورهء احزاب: آیه 35

مردان و زنانی که خدا را بسیار یاد می کنند، خداوند برای ایشان آمرزش و مزد بزرگی مهیا ساخته است.

وَاذْکُرْ رَبَّکَ فِی نَفْسِکَ تَضَرُّعًا وَخِیفَةً وَدُونَ الْجَهْرِ مِنَ الْقَوْلِ بِالْغُدُوِّ وَالْآَصَالِ وَلَا تَکُنْ مِنَ الْغَافِلِینَ
سورة الأعراف آیه: 205.

خدای را در دل خود با تضرع و پنهانی و بدون آواز بلند در صبح و شام یاد کن و از غافلان مباش.

رسول الله صلی الله علیه و سلم مى فرماید: ((مَثَلُ الَّذی یَذْکُرُ رَبَّهُ وَالَّذی لاَ یَذْکُرُ رَبَّهُ مَثَلُ الحَیِّ وَالَمیِّتِ (البخاری مع الفتح 11/208 ومسلم به این لفظ: «مَثَلُ البیتِ الَّذی یُذْکَرُ اللهُ فِیهِ وَالبیت الَّذی لاَ یُذْکَرُ اللهُ فیهِ مَثَلُ الحَیِّ وَالمَیِّت» 1/539.). و رسول الله صلی الله علیه وسلم می فرمایند: صفت کسی که ذکر پروردگارش را می کند و آنکه ذکر پروردگارش را نمی کند، همانند زنده و مرده است.

و فرمود: «أَلاَ أُنَبِّئُکُمْ بِخَیْرِ أَعْمَالِکُمْ، وَأَزْکَاهَا عِنْدَ مَلِیکِکُمْ، وَأَرْفَعِهَا فِی دَرَجَاتِکُمْ، وَخَیْرٍ لَکُمْ مِنْ إِنْفَاقِ الذَّهَبِ وَالْوَرِقِ، وَخَیْرٍ لَکُمْ مِنْ أَنْ تَلْقَوْا عَدُوَّکُمْ فَتَضْرِبُوا أَعْنَاقَهُمْ وَیَضْرِبُوا أَعْنَاقَکُمْ؟ قَالُوا بَلَى. قَالَ: ذِکْرُ اللهِ تَعَالَى» (الترمذی 5/459، وابن ماجه 2/1245 ونگا: صحیح ابن ماجه 2/316 وصحیح الترمذی 3/139.) آیا شما را خبر ندهم به بهترین و پاکترین کردار تان نزد مالکتان (الله)؟ اعمالی که درجهء شما را بالا می برد برای تان بهتر است از انفاق طلا و نقره و از در گیری با دشمنتان تا جائیکه گردنشان را بزنید و گردنتان را بزنید! گفتند: آری، فرمود: « ذکر خدای تعالی» .

و فرمود: یقول الله تعالی: «یَقُولُ اللهُ تَعَالَى: أَنَا عِنْدَ ظَنِّ عَبْدِی بِی، وَأَنَا مَعَهُ إِذَا ذَکَرَنِی، فَإِنْ ذَکَرَنِی فِی نَفْسِهِ ذَکَرْتُهُ فِی نَفْسِی، وَإِنْ ذَکَرَنِی فِی مَلأٍ ذَکَرْتُهُ فِی مَلأٍ خَیْرٍ مِنْهُمْ، وَإِنْ تَقَرَّبَ إِلَىَّ شِبْرَاً تَقَرَّبْتُ إِلَیْهِ ذِرَاعَاً، وَإِنْ تَقَرَّبَ إِلَیَّ ذِرَاعَاً تَقَرَّبْتُ إِلَیْهِ بَاعَاً، وَإِنْ أَتَانِی یَمْشِی أَتَیْتُهُ هَرْوَلَةً» (البخاری 8/171، ومسلم 4/2061 و لفظ از امام بخارى است.) خدای تعالی می فرماید: من نزد گمان بنده ام نسبت به خودم می باشم، و هرگاه ذکر مرا کند من با او هستم، و اگر مرا در دلش ذکر کند من اورا نزد خودم ذکر می کنم و اگر مرا در گروهی ذکر کند، من او را در گروهی بهتر از آن گروه ذکر می کنم – و هرگاه یک وجب به من نزدیک شود، یک گز [ دست انسان از سر انگشتان تا آرنج (مترجم)] به او نزدیک می شوم، و اگر یک گز به من نزدیک گردد، یک بازو [ اندازه از سر انگشتان دست راست تا سر انگشتان دست چپ وقتی که دستها را افقی بطرفین باز کنند (مترجم)] به او نزدیک می گردم، و اگر با را ه رفت به سوی من آید، من شتابان به سوی او می روم.

و عن عبدالله بن بسر رضی الله عنه أن رجلا قال: یا رسول الله إن شرائع الإسلام قد کثرت علی فأخبرنی بشئ أتشبث به قال: "اَ یَزَالُ لِسَانُکَ رَطْباً مِنْ ذِکْرِ الله" (الترمذی 5/458، وابن ماجه 2/1246 ونگا: صحیح الترمذی 3/139، وصحیح ابن ماجه 2/317.) و از عبدالله بن بسر رضی الله عنه روایت شده است که مردی عرض کرد: یا رسول الله ، آداب و سنن اسلام بر من زیاد شده است، مرا بچیزی خبر ده تا به آن چنگ بزنم. آنحضرت فرمود: همیشه زبانت به ذکر خدا تر باشد. وفرمودند: « مَنْ قَرَأَ حَرْفَاً مِنْ کِتَابِ اللهِ فَلَهُ بِهِ حَسَنَةٌ، وَالْحَسَنَةُ بِعَشْرِ أَمْثَالِهَا، لاَ أَقُولُ:الم حَرْفٌ ؛ وَلَکِنْ: أَلِفٌ حَرْفٌ، وَلاَمٌ حَرْفٌ، وَمِیمٌ حَرْفٌ» (الترمذی 5/175 ونگا: صحیح الترمذی 3/9 وصحیح الجامع الصغیر 5/340.) کسیکه یک حرف از کتاب خدا (قرآن) را بخواند پاداشش یک نیکیست، و آن نیکی ده برابر می شود، نمی گویم که (الم) یک حرف است، بلکه الف یک حرف، لام یک حرف، و میم یک حرف است.

عن عقبة بن عامر رضی الله عنه قال: خرج رسول الله صلی الله علیه و سلم و نحن فی الصفّة فقال: « أَیُّکُمْ یُحِبُ أَنْ یَغْدُوَ کُلَّ یَوْمٍ إِلَى بُطْحَانَ أَوْ إِلَى العَقِیْقِ فَیَأْتِیَ مِنْهُ بِنَاقَتَیْنِ کَوْمَاوَیْنِ فِی غَیْرِ إِثْمٍ وَلاَ قَطِیْعَةِ رَحِمٍ؟» فقلنا: یا رسول الله صلی الله علیه و سلم نحب ذلک، قال: «أَفَلاَ یَغْدُو أَحَدُکُمْ إِلَى المَسْجِدِ فَیَعْلَمَ، أَوْ یَقْرَأَ آیَتَیْنِ مِنْ کِتَابِ اللهِ عَزَّ وَجَلَّ خَیْرٌ لَهُ مِنْ نَاقَتَیْنِ، وَثَلاَثٌ خَیْرٌ لَهُ مِنْ ثَلاَثٍ، وَأَرْبَعٌ خَیْرٌ لَهُ مِنْ أَرْبَعٍ، وَمِنْ أَعْدَادِهِنَّ مِنَ الإِبِلِ» ( مسلم 1/ 533 ) عقبه بن عامر رضی الله عنه می گوید: در حالی که ما در صفه [جائی بود رف مانند در مسجد پیامبر صلی الله علیه و سلم که فقرای مهاجرین در آن سکنی داشتند (مترجم) ] بودیم رسول الله صلی الله علیه وسلم وارد شد و فرمود: کدامیک از شما دوست دارد که هر بامداد به بطحان یا عقیق برود و دو شتر دارای کوهان بزرگ به همراه بیاورد، بدون آنکه در این کار مرتکب گناه و قطع صله رحم شود؟ گفتیم آری یا رسول الله این عمل را دوست داریم، فرمود: « آیا یکی از شما دوست ندارد بامداد به مسجد برود و دو آیه را یاد بگیرد و یا بخواند که برایش از دو شتر بهتر است و سه آیه بهتر از شتر و چهار آیه بهتر از چهار شتر و به تعداد شمارش آیه از آن تعداد شتران بهتر است» [ یعنی رفتن به مسجد و خواندن یا یاد گرفتن دو آیه بهتر است از شتر های موصوف در حدیث مذکور. (مترجم) ]

و فرمود: « مَنْ قَعَدَ مَقْعَداً لَمْ یَذْکُرِ اللهَ فِیهِ کَانَتْ عَلَیْهِ مِنَ اللهِ تِرَةٌ، وَمَنْ اضْطَجَعَ مَضْجَعَاً لَمْ یَذْکُرِ اللهَ فِیهِ، کَانَتْ عَلَیْهِ مِنَ اللهِ تِرَةٌ» (أبو داود 4/264 وغیره، و نگا: صحیح الجامع 5/342.) کسی که در جائی بنشیند و در آن ذکر خدا نکند از طرف خدا برایش باعث افسوس است، و کسی که در جائی بخوابد و در آن ذکر خدا نکند برایش از طرف خدا موجب حسرت است.

و فرمود: « مَا جَلَسَ قَوْمٌ مَجْلِسَاً لَمْ یَذْکُرُوا اللهَ فِیهِ، وَلَمْ یُصَلُّوا عَلَى نَبِیِّهِمْ إِلاَّ کَانَ عَلَیْهِمْ تِرَةٌ، فَإِنْ شَاءَ عَذَّبَهُمْ وَإِنْ شَاءَ غَفَرَ لَهُمْ» (الترمذی، و نگا: صحیح الترمذی 3/140. ) هر آن گروهی که در مجلسی بنشینند و در آن ذکر خدا نکنند، و بر پیامبر شان صلوات نفرستند، برایشان باعث افسوس است، و اگر خدا بخواهد عذابشان می دهد، و اگر بخواهد آنان را می آمرزند.

و آنحضرت صلی الله علیه و سلم فرمودند: « مَا مِنْ قَوْمٍ یَقُومُونَ مِنْ مَجْلِسٍ لاَ یَذْکُروُنَ اللهَ فِیهِ إِلاَّ قَامُوا عَنْ مِثْلِ جِیْفَةِ حِمَارٍ وَکَانَ لَهُمْ حَسْرَةً» ((1) أبو داود 4/264، وأحمد 2/389 و نگا: صحیح الجامع 5/176.) هر گروهی از مجلسی بر خیزند که در آن ذکر خدا نکرده باشند، مانند آنست که از سر لاشه الاغی بر می خیزند که برایشان موجب حسرت است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سعید عبدلی ( سه شنبه 86/3/22 :: ساعت 10:15 صبح )
»» سرى از اسرار غریبه به جهت دیدار امام زمان علیه السلام

هر کس چهل روز صبح بخواند خداوند دیدار حضرت مهدى علیه السلام را روزى او گرداند. (ان شاء اللّه )
به این صورت که در چهل روز 17488 مرتبه به صورت زیر هر روز 360 مرتبه به غیر از روزهاى دهم ، بیستم و سیم و چهلم که این چهار روز روزى 1132 مرتبه دعاى فوق را باید بخواند تحت شرایط زیر:
1 - با وضو باشد؛
2 - رو به قبله در جاى پاک بنشیند؛
3 - اول صلوات بفرستد؛
4 - از گناهان استغفار نماید؛
5 - این دعا را یک مرتبه بخواند.

یا من هو اقرب الى من حبل الورید یا من هو فعال لما یرید یا من یحول بین المرء و قلبه یا من هو بالمنتظر الاعلى یا من لیس کمثله شى ء و هو على کل شى ء قدیر.

6 - اصل دعا را بخواند:

یا اللّه یا محمد یا على یا فاطمه و بنیها یا صاحب الزمان ادرکنى یا فارس الحجاز ادرکنى یا ابا صالح ادرکنى و لاتهلکنى .

همه روز 360 مرتبه فقط روز دهم و بیستم و سیم و چهلم 1132 مرتبه .
7 - ده مرتبه صلوات ؛
8 - فاتحه و اخلاص بخواند؛
9 - اگر سوره اخلاص را بیشتر بخواند بهتر است زیرا اسم اعظم دارد.
خواندن این دعا آثار عجیب وافعال غریبه دارد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سعید عبدلی ( سه شنبه 86/3/22 :: ساعت 10:13 صبح )
»» موعود منتظر سلام...

موعود منتظر سلام...

اقاجونم.... دلم برای صفحات انتظارت خیلی تنگ شده بود... دلم برای خلوت کردن باهات تنگ شده بود. دلم برای همه حرفای تکراری لک زده بود. سیدی... میدونم همیشه کنارمونی... میدونم هر چقدر هم بد باشیم و با کارامون دل مبارکتو برنجونیم، بازم مهربونی. بازم حمایتمون میکنی... بازم باهامونی...

اقاجون... چقدر قشنگ حضورت رو بهمون می فهمونی. گل نرگس.... قرار دل بی قرارم، هنوزم نمی خوای ارومم کنی؟ نمی خوای قرارم باشی؟ همین طوری روزا داره میگذره، هر طرف رو نگاه میکنی هنوزم دنیا، همون دنیاست با همون رنگ دنیاییش. اقاجون خسته شدم از همه دنیا و دنیاییهاش. اون دلایی که اسفالت شده و تو برهوت انتظارشون هیچی جز خار و خاشاک پیدا نمیشه. خسته شدم از همه سراب هایی که سراسر زندگیمونو گرفته. اقاجون... یه دهه گذشت، هنوز صدای انا المهدی نشنیدیم. نکنه بازم...... نکنه بازم لیاقت نداشته باشیم. اگه این رمضونی نتونیم خودمونو برا اومدنت اماده کنیم، اون وقت.......... نه!!!!

اقاجون... خودت دعا کن برا ظهور... نمیدونم چرا ما هر چی می خوایم خالصانه دعا کنیم، همش یه جورایی............

مولا... میدونم که ما غایبیم و تو منتظر ما...... ولی ازت می خوایم عین همیشه بنده نوازی کنی.

مولا... برامون دعا کن. دعا کن منتظرت بشیم. دعا کن برا ظهورت خالصانه دعا کنیم. دعا کن تو زندگیمون حسّت کنیم. دعا کن هیچ وقت به ذهنمون خطور نکنه که تنهامون گذاشتی. دعا کن درک کنیم که لحظه لحظه نفس کشیدنمون رو می بینی و...........

قرار دل بی قرارم................ دیگه بیا.................

السلام علیک یا بقیه الله فی ارضه

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر

اللهم اجعل من انصاره و اعوانه

العجل یا العجل یا مولای یا صاحب العصر و الزمان ادرکنی

یا علی



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سعید عبدلی ( سه شنبه 86/3/22 :: ساعت 10:11 صبح )
»» برای وسعت روزی

از امام صادق علیه السلام روایت است هر کسی هر شب بعد از نماز عشاء مداومت بر خواندن سوره ی مبارکه ی واقعه کند هرگز فقیز و محتاج نگردد که برای این ختم سه صورت نقل شده است که قرائت به یکی از سه صورت اثر غریبی دارد کسی که به آن عمل کند مبتلا به شدت و سختی معاش نشود. برای اطلاع بیشتر می توانید به کتاب هزار و یک ختم تآلیف شیخ محمد ابراهیم نصر بروجردی مراجعه نمایید.

خواندن ده مرتبه سوره ی ( انا انزلناه ) بعد از نماز صبح و مداومت به آن از مجربات بوده و تآثیر عجیبی در وسعت رزق دارد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سعید عبدلی ( سه شنبه 86/3/22 :: ساعت 10:10 صبح )
»» تعریف علم اخلاق

 

 

 
 

در این جا لازم است قبل از هر چیز به سراغ تعریف اخلاق برویم; «اخلاق‏» جمع «خلق‏» (بر وزن قفل) و «خلق‏». (بر وزن افق) می‏باشد، به گفته «راغب‏» در کتاب «مفردات‏»، این دو واژه در اصل به یک ریشه باز می‏گردد، خلق به معنی هیئت و شکل و صورتی است که انسان با چشم می‏بیند و خلق به معنی قوا و سجایا و صفات درونی است که با چشم دل دیده می‏شود.

بنابراین می‏توان گفت: «اخلاق مجموعه صفات روحی و باطنی انسان است‏» و به گفته بعضی از دانشمندان، گاه به بعضی از اعمال و رفتاری که از خلقیات درونی انسان ناشی می‏شود، نیز اخلاق گفته می‏شود (اولی اخلاق صفاتی است و دومی اخلاق رفتاری).

«اخلاق‏» را از طریق آثارش نیز می‏توان تعریف کرد، و آن این‏که «گاه فعلی که از انسان سر می‏زند، شکل مستمری ندارد; ولی هنگامی که کاری بطور مستمر از کسی سر می‏زند (مانند امساک در بذل و بخشش و کمک به دیگران) دلیل به این است که یک ریشه درونی و باطنی در اعماق جان و روح او دارد، آن ریشه را خلق و اخلاق می‏نامند.

اینجاست که «ابن مسکویه‏» در کتاب «تهذیب الاخلاق وتطهیر الاعراق‏»، می‏گوید: «خلق همان حالت نفسانی است که انسان را به انجام کارهایی دعوت می‏کند بی آن که نیاز به تفکر و اندیشه داشته باشد.» (1)

همین معنی را مرحوم فیض کاشانی در کتاب «حقایق‏» آورده است، آنجا که می‏گوید: «بدان که خوی عبارت است از هیئتی استوار با نفس که افعال به آسانی و بدون نیاز به فکر و اندیشه از آن صادر می‏شود.» (2)

و به همین دلیل اخلاق را به دو بخش تقسیم می‏کنند: «ملکاتی که سرچشمه پدیدآمدن کارهای نیکو است و اخلاق خوب و ملکات فضیله نامیده می‏شود، و آنها که منشا اعمال بد است و به آن اخلاق بد و ملکات رذیله می‏گویند.

و نیز از همین جا می‏توان علم اخلاق را چنین تعریف کرد: «اخلاق علمی است که از ملکات و صفات خوب و بد و ریشه‏ها و آثار آن سخن می‏گوید» و به تعبیر دیگر، «سرچشمه‏های اکتساب این صفات نیک و راه مبارزه با صفات بد و آثار هر یک را در فرد و جامعه مورد بررسی قرار می‏دهد».

البته همانطور که گفته شد، گاه به آثار عملی و افعال ناشی از این صفات نیز واژه «اخلاق‏» اطلاق می‏شود; مثلا، اگر کسی پیوسته آثار خشم و عصبانیت نشان می‏دهد به او می‏گویند: این اخلاق بدی است، و بعکس هنگامی که بذل و بخشش می‏کند می‏گویند: این اخلاق خوبی است که فلان کس دارد; در واقع این دو، علت و معلول یکدیگرند که نام یکی بر دیگری اطلاق می‏شود.

بعضی از غربیها نیز علم اخلاق را چنان تعریف کرده‏اند که از نظر نتیجه با تعریفهایی که ما می‏کنیم یکسان است، از جمله در کتاب «فلسفه اخلاق‏» از یکی از فلاسفه غرب به نام «ژکس‏» می‏خوانیم که می‏گوید: «علم اخلاق عبارت است از تحقیق در رفتار آدمی به آن گونه که باید باشد.» (3)

در حالی که بعضی دیگر که بینشهای متفاوتی دارند (مانند فولکیه) در تعریف علم اخلاق می‏گوید: «مجموع قوانین رفتار که انسان به واسطه مراعات آن می‏تواند به هدفش برسد، علم اخلاق است.» (4)

پی‏نوشتها

1- تهذیب الاخلاق، صفحه 51.

2- حقائق، صفحه 54.

3- فلسفه اخلاق، صفحه‏9.

4- الاخلاق النظریه، صفحه 10.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سعید عبدلی ( شنبه 86/3/19 :: ساعت 2:49 عصر )
»» تعریف اخلاق

علم اخلاق عبارت است از فنی که پیرامون ملکات انسانی بحث می‏کند، ملکاتی که مربوطبه قوای نباتی و حیوانی و انسانی اوست، به این غرض بحث میکند که فضائل آنها را از رذائلش‏جدا سازد و معلوم کند کدام یک از ملکات نفسانی انسان خوب و فضیلت و مایه کمال اوست، وکدامیک بد و رذیله و مایه نقص اوست، تا آدمی بعد از شناسائی آنها خود را با فضائل بیاراید، واز رذائل دور کند و در نتیجه اعمال نیکی که مقتضای فضائل درونی است، انجام دهد تا دراجتماع انسانی ستایش عموم و ثنای جمیل جامعه را بخود جلب نموده، سعادت علمی و عملی‏خود را به کمال برساند


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سعید عبدلی ( شنبه 86/3/19 :: ساعت 2:47 عصر )
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

عزاداری از سنت های پیامبر اکرم (ص) است
سعادت ابدی در گرو اشک و عزاداری بر سیدالشهدا علیه السلام
سبک زندگی قرآنی امام حسین (علیه السلام)
یاران امام حسین (ع) الگوی یاران امام مهدی (عج)
آیا شیطان به دست حضرت مهدی علیه السلام کشته خواهد شد؟
ارزش اشک و عزا بر مصائب اهل بیت علیهم السلام
پیوستگان و رهاکنندگان امام حسین علیه السلام
امام حسین علیه السلام در آیینه زیارت
پیروان مسیح بر قوم یهود تا روز قیامت برترند!
نگاهی به شخصیت جهانی امام حسین «علیه السلام»
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 92
>> بازدید دیروز: 221
>> مجموع بازدیدها: 1327226
» درباره من

بشنو این نی چون حکایت می کند

» فهرست موضوعی یادداشت ها
دینی و مذهبی[871] . عشق[360] . آشنایی با عرفا[116] . جدایی از فرهنگ[114] . موسیقی[66] . داستانک[2] . موعود . واژگان کلیدی: بیت المال . صحابی . عدالت . جزیه . جنایات جنگ . حقوق بشردوستانه . حکومت . خراج . علی علیه‏السلام . لبنان . مالیات . مصرف . مقاله . منّ و فداء . ادیان . اسرای جنگی . اعلان جنگ . انصاری . ایران . تقریب مذاهب . جابر .
» آرشیو مطالب
نوشته های شهریور85
نوشته های مهر 85
نوشته زمستان85
نوشته های بهار 86
نوشته های تابستان 86
نوشته های پاییز 86
نوشته های زمستان 86
نوشته های بهار87
نوشته های تابستان 87
نوشته های پاییز 87
نوشته های زمستان87
نوشته های بهار88
نوشته های پاییز88
متفرقه
نوشته های بهار89
نوشته های تابستان 89
مرداد 1389
نوشته های شهریور 89
نوشته های مهر 89
آبان 89
آذر 89
نوشته های دی 89
نوشته های بهمن 89
نوشته های اسفند 89
نوشته های اردیبهشت 90
نوشته های خرداد90
نوشته های تیر 90
نوشته های مرداد90
نوشته های شهریور90
نوشته های مهر 90
نوشته های تیر 90
نوشته های مرداد 90
نوشته های مهر 90
نوشته های آبان 90
نوشته های آذر 90
نوشته های دی 90
نوشته های بهمن 90
نوشته های اسفند90
نوشته های فروردین 91
نوشته های اردیبهشت91
نوشته های خرداد91
نوشته های تیرماه 91
نوشته های مرداد ماه 91
نوشته های شهریور ماه91
نوشته های مهر91
نوشته های آبان 91
نوشته های آذرماه91
نوشته های دی ماه 91
نوشته های بهمن ماه91
نوشته های بهار92
نوشته های تیر92
نوشته های مرداد92
نوشته های شهریور92
نوشته های مهر92
نوشته های آبان92
نوشته های آذر92
نوشته های دی ماه92
نوشته های بهمن ماه92
نوشته های فروردین ماه 93
نوشته های اردیبهشت ماه 93
نوشته های خردادماه 93
نوشته های تیر ماه 93
نوشته های مرداد ماه 93
نوشته های شهریورماه93
نوشته های مهرماه 93
نوشته های آبان ماه 93
نوشته های آذرماه 93
نوشته های دیماه 93
نوشته های بهمن ماه 93
نوشته های اسفند ماه 93
نوشته های فروردین ماه 94
نوشته های اردیبهشت ماه94
نوشته های خرداد ماه 94
نوشته های تیرماه 94
نوشته های مرداد ماه 94
نوشته های شهریورماه94
نوشته های مهرماه94
نوشته های آبان ماه94

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
پیام شهید -وبگاه شهید سید علی سعادت میرقدیم
دانشجو
(( همیشه با تو ))
همراه با چهارده معصوم (علیهم السلام )ویاران-پارسی بلاگ
بر بلندای کوه بیل
گل رازقی
نقاشخونه
قعله
hamidsportcars
ir-software
آشفته حال
بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن
سرباز ولایت
مهندس محی الدین اله دادی
گل باغ آشنایی
...عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
وبلاگ عقل وعاقل شمارادعوت میکند(بخوانیدوبحث کنیدانگاه قبول کنید)
بهارانه
*تنهایی من*
بلوچستان
تیشرت و شلوارک لاغری
اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی
کشکول
قدم بر چشم
سه ثانیه سکوت
نگارستان خیال
گنجدونی
بهارانه
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
نگاهی نو به مشاوره
طب سنتی@
سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام
اکبر پایندان
Mystery
ermia............
پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ...
اسیرعشق
چشمـــه ســـار رحمــت
||*^ــــ^*|| diafeh ||*^ــــ^ *||
کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب
جلال حاتمی - حسابداری و حسابرسی
بهانه
صراط مستقیم
تــپــش ِ یکــ رویا
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
سلحشوران
گیاه پزشکی 92
مقبلی جیرفتی
تنهایی افتاب
طراوت باران
تنهایی......!!!!!!
تنهای93
سارا احمدی
فروشگاه جهیزیه و لوازم آشپزخانه فدک1
.: شهر عشق :.
تا شقایق هست زندگی اجبار است .
ماتاآخرایستاده ایم
هدهد
گیسو کمند
.-~·*’?¨¯`·¸ دوازده امام طزرجان¸·`¯¨?’*·~-.
صحبت دل ودیده
دانلود فایل های فارسی
محقق دانشگاه
ارمغان تنهایی
* مالک *
******ali pishtaz******
فرشته پاک دل
شهیدباکری میاندوآب
محمدمبین احسانی نیا
کوثر ولایت
سرزمین رویا
دل نوشته
فرمانده آسمانی من
ایران
یاس دانلود
من.تو.خدا
محمدرضا جعفربگلو
سه قدم مانده به....
راز نوشته بی نشانه
یامهدی
#*ReZa GhOcCh AnN eJhAd*#(گوچـی جـــون )
امام خمینی(ره)وجوان امروز
فیلم و مردم
پیکو پیکس | منبع عکس
پلاک صفر
قـــ❤ــلـــــب هـــــای آبـــــی انــ❤ـــاری
اسیرعشق
دل پرخاطره
* عاشقانه ای برای تو *
farajbabaii
ارواحنا فداک یا زینب
مشکات نور الله
دار funny....
mystery
انجام پروژه های دانشجویی برای دانشجویان کنترل
گل یا پوچ؟2
پسران علوی - دختران فاطمی
تلخی روزگار....
اصلاحات
گل خشک
نت سرای الماس
دنیا
دل پر خاطره
عمو همه چی دان
هرکس منتظر است...
سلام محب برمحبان حسین (ع)
ادامس خسته من elahe
دهکده کوچک ما
love
تقدیم به کسی که باور نکرد دوستش دارم
گروه اینترنتی جرقه داتکو
مدوزیبایی
من،منم.من مثل هیچکس نیستم
Tarranome Ziba
پاتوق دختر و پسرای ایرونی
اسرا
راه زنده،راه عشق
وبلاگ رسمی محسن نصیری(هامون)(شاعر و نویسنده)
وب سایت شخصی یاسین گمرکی
حسام الدین شفیعیان
عکسهای سریال افسانه دونگ یی
ܓ✿ دنـیــــاﮮ مـــــــن
Hunter
حسام الدین شفیعیان
دهکده علم و فناوری
اسیرعشق
دختر باحال
*دلم برای چمران تنگ شده.*
♥تاریکی♡
به یادتم
باز باران با محرم
تنهایی ..............
دوستانه
هرچه می خواهد دل تنگم میذارم
زندگی
نیلوفر مرداب
فقط طنزوخنده
تینا!!!!
شیاطین سرخ
my love#me
سرزمین خنگا
احکام تقلید
•.ღ♥ فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی ♥ღ.•
فوتسال بخش جنت (جنت شهر )
حقیقت صراط
...دیگه حسی نمونده
زیر اسمان غربت
شهید علی محسنی وطن
سکوت(فریاد)
عاشقانه ها
خودمو خدا تنها
دانستنی های جالب
ermia............
حجاب ایرانی
عرفان وادب
دل خسته
عاشقانه های من ومحمد
هر چه میخواهد دله تنگت بگو . . .
sharareh atashin
mehrabani
khoshbakhti
______>>>>_____همیشگی هااا____»»»»»_____>>>>
دخترونه
قلبی خسته ازتپیدن
عشـ۩ـق یـ۩ـعنی یـ۩ـه پــ۩ـلاک......
تینا
مذهب عشق
مناجات با عشق
داستان زندگی من
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
عاشق فوتبال
کشکول
حاج آقا مسئلةٌ
صدا آشنا
کد بانوی ایرانی
اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار
« یا مهدی ادرکنی »
وبلاگ تخصصی کامپیوتر - شبکه - نرم افزار
::::: نـو ر و ز :::::
توکای شهر خاموش

.: اخـبـار فـنـاوری .:
Biology Home
شــــــــــــــهــــدای هــــــــــــــســـتــه ایـــــــــــــ
مثبت گرا
تک آندروید
امروز
دانستنی / سرگرمی / دانلود
°°FoReVEr••
مطلع الفجر
سنگر بندگی
تعصبی ام به نام علی .ع.
تنهایی.......
دلـــــــشــــــــکســـــته
عاشقانه
nilo
هر چی هر چی
vida
دلمه پیچ, دستگاه دلمه پیچ Dolmer
هسته گیر آلبالو
آرایشگری و زیبایی و بهداشت پوست
عکس های جالب و متحرک
مرکز استثنایی متوسطه حرفه ای تلاشگران بیرجند
دیجی بازار
نمونه سوالات متوسطه و پیش دانشگاهی و کارشناسی ارشد
bakhtiyari20
زنگ تفریح
گلچین اینترنتی
روستای اصفهانکلاته
پایه عکاسی مونوپاد و ریموت شاتر بلوتوث
سرور
عاطفانه

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


























































































» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب